BELGIË |
Neen, wij zijn er niet geraakt!
Ons objectief was begin december in Delhi aan te komen. We zouden de wagen daar voor een paar maanden bij vrienden laten en terugkeren naar België…maar problemen bij het verkrijgen voor visa voor Pakistan en toelatingen voor China nopen ons onze plannen te wijzigen.
We keren terug naar België en laten onze wagen hier in Bisjkek Kyrgyzstan staan tot september volgend jaar. Dan keren we terug, ondertussen zullen we uitgemaakt hebben welke routen wij willen/kunnen nemen om onze tocht verder te zetten.
|
Onder een blauwe hemel zijn we veilig aangekomen in België |
|
|
We waren compleet vergeten dat een landschap ook groen kan zijn. |
|
Na zoveel maanden vertoefd te hebben in steppe- en woestijngebieden deed het toch goed om opnieuw "thuis" aan te komen. |
De foto hieronder geeft een beeld, hoe we vandaag op de Karakoram highway (KKH) over het meer van Attabat zouden moeten...Het meer ligt 2.700 meter hoog en is omgeven door gletsjers en bergpieken van 6 en 7000 meter. Op 4 januari 2010 heeft zich daar een massieve landverschuiving voorgedaan die de Hunza rivier voor vijf maand heeft afgesloten. Als gevolg daarvan heeft zich nu een meer gevormd van 100 meter diep en 24 kilometer lang. Twee dorpen zijn onder het water verdwenen en 6.000 mensen zijn moeten vluchten. De Karakoram weg is 19 km overspoeld en alle goederentransport tussen China en Pakistan moet aan de ene zijde van het meer afgeladen worden en aan de andere zijde terug geladen.
Zo zouden we ons moeten verplaatsen hebben indien we onze visa voor Pakistan
hadden in orde gekregen!!!!!
Tot volgend jaar! |
|
|
|
|
23/01/2016 |
|
16/01/2016 |
|
15/01/2016 |
Depart of part 6
15/01/2016 |
|
12/11/2015 |
|
29/10/2015 |
|
23/10/2015 |
|
22/10/2015 |
Depart of part 5
22/11/2015 |
|
21/05/2015 |
|
13/04/2015 |
|
27/03/2015 |
|
20/03/2015 |
|
15/03/2015 |
|
04/03/2015 |
|
25/02/2015 |
|
26/01/2015 |
|
12/12/2014 |
|
18/11/2014 |
|
05/11/2014 |
|
02/11/2014 |
|
01/11/2014 |
Depart of part 4
01/11/2014 |
|
17/05/2014 |
|
08/05/2014 |
|
07/05/2014 |
|
26/04/2014 |
|
24/04/2014 |
|
21/04/2014 |
|
09/04/2014 |
|
15/03/2014 |
|
01/03/2014 |
|
26/02/2014 |
|
05/02/2014 |
|
04/02/2014 |
|
11/01/2014 |
|
03/01/2014 |
|
02/01/2014 |
Depart of part 3
02/01/2013
|
|
27/04/2013 |
|
19/04/2013 |
|
03/03/2013 |
|
03/02/2013 |
|
03/01/2013 |
|
07/12/2012 |
|
08/11/2012 |
|
24/10/2012 |
|
13/10/2012 |
|
03/10/2012 |
|
29/09/2012 |
|
24/09/2012 |
|
23/09/2012 |
Depart of part 2 23/09/2012 |
|
27/10/2011 |
|
02/10/2011 |
|
30/09/2011 |
|
16/09/2011 |
|
08/09/2011 |
|
02/09/2011 |
|
24/08/2011 |
|
24/07/2011 |
|
10/07/2011
|
|
09/06/2011 |
|
02/06/2011 |
|
15/05/2011 |
|
12/05/2011 |
|
09/05/2011 |
|
08/05/2011 |
|
07/05/2011 |
|
05/05/2011 |
|
05/05/2011 |
Depart of part 1 05/05/2013 |
History |
|
|
2023 |
|
2021-2023 |
|
2020 |
|
2016-2020 |
|
2011-2016 |
|
2010 |
|
2010 |
|
2008-2009 |
|
|